onsdag, december 17, 2008

Ena dagen vs Nästa dag

Det här med att skriva en bok alltså.
Känns inte alltid så balanserat om ni trodde det.

Ena dagen går det hybrisbra och de fem bestämda sidorna blir sex, sju, åtta, nio innan klockan ens har hunnit bli eftermiddagskaffe och när Gustav kommer hem och frågar hur det går svarar jag perfekt, för jag är ett geni, och sedan visslar jag julsånger och klär en julgran eller två.

Nästa dag går det helvetesdåligt och de fem bestämda sidorna blir fyra, tre, två, en och när klockan blir eftermiddagskaffe har jag suddat ut allt värdelöst jag skrivit under dagen och ligger och protestsover med täcket uppdraget över huvudet när Gustav kommer hem och när han väcker mig meddelar jag att brödet har möglat och världen är rutten och att han är ihop med en loser.

Idag är Nästa dag.

Hata Nästa dag!

Mörda Nästa dag!

RATATATATATATATATATA, ner med den bara.

Kanske, om man går och lägger sig nu på direkten, blir det Ena dagen lite snabbare igen.

Vore lattjo.

Godnatt.

5 kommentarer:

E. sa...

Det blir bättre igen ska du se, ups and downs du vet, efter regn komemr sol och hela fadderullan. ;o)

www.anordinarydayofempe.blogspot.com

Anonym sa...

Däremot blir blogginläggen tydligen väldigt bra när det är Andra dagar. Inspirationens ande bara: Ha ha, jag kommer väl när JAG vill!

Anonym sa...

jag vet hur det känns. tro mig! men du har ju just signat ett manus så njuta av det och äter mer godis :)

Anonym sa...

oooops glömde namn. /lina lundh

inmanejable sa...

Jag är helt övertygad om att du kommer lyckas fantastiskt bra med din bok, även om det kanske kommer ett par Nästa dagar då och då.

Hang in there, you can do it! =)