fredag, augusti 31, 2012

Het release

Untz-untz-peppen-peppen, ikväll är det releasefest för novellsamlingen "Het" som finns ute i handeln nu. Det ska bli mycket roligt!

Här kan ni förresten läsa en rolig intervju med Martin Jern och Åsa Anderberg Strollo om boken. Martin är speciellt rolig när han säger så här, tycker jag:

– Jag är ganska så tävlingsinriktad. När jag visste att det skulle vara många riktigt bra författare med ville jag skriva den bästa eller den värsta berättelsen. Jag skulle skriva den som hade mest sex.

HA! Jag tänkte typ tvärtom. Ungefär: Jag kanske inte behöver fläska på så himla mycket med sexet? Det kommer ju de andra göra så fint ändå.

Så istället fläskade jag på med romantik och skolmiljö, för det är mina bästa grejer att skriva om. Mina huvudpersoner är således nykära och går på gymnasiet och kan inte sluta ta på varandra. Tycker själva att dom är himla fina, faktiskt.

3 kommentarer:

mor sa...

Att jag inte visste att boken fanns ute nu. Jag som shoppat loss ordentligt på stan idag. Typiskt min j-a otur!Får bli i veckan istället.

Malou sa...

Köpte boken i förrgår och tycker mycket om att det är ganska stora variationer.

Madeleine sa...

Din novell var en av mina favoriter! Tyckte verkligen du lyckades nå in på djupet och inte bara skrapade på ytan trots att det inte var så mycket av själva sexet. Så himla fint skriven!!