måndag, mars 04, 2013

Mmm... inspelning

Ikväll ska Per och jag spela in ett nytt avsnitt av vår podcast, untz, untz, det är ta mig tusan det roligaste jag vet just nu. Så här går det till: Jag packar två silvriga väskor i plåt fulla med mikrofoner och några stativ och ett litet mixerbord, som jag lånat av Gustav. Sedan tar jag väskorna med mig och bygger en liten studio i soffhörnan på mitt frilanskontor. Och när det blivit kväll och de andra frilanskompisarna gått hem, då kommer Per och producent-Karin dit, och så spelar vi in. Vi vet inte så jättenoga innan exakt vad vi ska prata om. Eller jo, vi har ju läst samma bok, och bestämt ett tema. Men vi vet inte vad den andra tycker om boken innan, och inte vad den andra tänker ta upp för grejer kring temat, så det är ändå tämligen spontant. Vi brukar ha mycket kul. Och sen, när Per och jag babblat i 35 minuter eller så börjar Karin göra "skära halsen av sig"-tecknet, och det betyder att vi måste sluta ha mycket kul. Så då gör vi det och avrundar. Och sen tar Karin med sig minneskortet med allt babbel på hem och klipper ihop pratet till en lite kortare version. Och sen publicerar vi den versionen på bloggen/iTunes. Klart!

Just nu kan man tävla om min ena bok inne på vår podcastblogg. Skitlätt tävling! Man ska bara tipsa om en kärleksbok.

Ja, och så kan ni ju givetvis lyssna på själva podcasten också. I senaste avsnittet är temat kärlek, så då pratar vi om om Jellicoe Road, om Gunnar Ardelius, om Gossip girl och gaykärleksböcker, till exempel. Och så avslöjar Vanja, som är gäst, hur dagens ungdom är funtad när det gäller loooove. På ett ungefär.

Slut på insnöat podcastinlägg.

Hej då.

Inga kommentarer: