tisdag, september 24, 2013

Okej, vegokokboken, let's do this

Och det är alltså inte bilden i bloggen som ska vara med i boken, emedan den är knäppt med mobilkamera av en prao.
Du käre värld, den här veckan alltså. Den är ju lite av ett skämt i all sin härlighet. Kalendern är förvisso bara fylld med roliga stressmoment (bokmässor och sånt), men likväl, ett stressmoment är ändå alltid ett stressmoment, oavsett hur roligt.

Men idag har vi i alla fall börjat fota mat till vegokokboken! Himla spännande, det. Sex rätter hann vi laga, styla och fotografera (samt, till viss del, äta upp) innan dagen visst var slut. Jag tror det kommer att bli bra. Kände mig i och för sig mest som en praoelev som vimsade omkring i fotostudion utan att riktigt veta vad och hur jag borde hjälpa till med saker, men hey! Praoelever har ju också sin charm, visst? VISST?

Imorgon fotar vi igen.

Mitt mål är att känslomässigt avancera från prao till åtminstone betald praktikant under natten.

Det kan gå, jag är inte rädd.

4 kommentarer:

Erika sa...

Det ser ju väldigt väldigt tjusigt, inbjudande och gott ut. Bra jobbat praon för visst är det du som har stylat? Så himla avis på den där förmågan att få saker att bli så snygga.

Tekla sa...

Är så pass peppad på denna bok, har saknat dina "veckans vego"!

Anonym sa...

Åh, längtar efter boken! Vi provlagar och är så nöjda! hällde förresten pannacottan i gamla barnmatsburkar när vi skulle picknicka, skulle kunna bli snyggt på bild! /Helena

Lisa sa...

Tack för pepp Erika, Tekla och Helena! Praon dansar och ler.