tisdag, oktober 22, 2013

Kontraster en tisdag

Vad jag inte visste för tusen år sen när jag sa "Så klart!" när Sara frågade mig om jag ville vara med och göra en vegokokbok med henne var att det skulle komma dagar då jag skulle jobba hemifrån med att baka maränger inför en av fotodagarna. Hade jag vetat det så hade jag hojtat högre. "SÅ KLART!!!" Baka maränger är så himla fluffigt.

Vad jag heller inte visste i och för sig: Att detta fluffiga skulle ske samtidigt som vi flyttade. Hade en mindre kris nyss bara när det visade sig att Gustav packat ner elvispen i en flyttlåda, pga ej så himla lycklig över tanken på att behöva vispa allt för hand, men det löste sig. Jag hittade elvispen.

Så nu har vi 67 packade flyttkartonger, Hägerstens samlade reserver av grus utspritt över golven för att vi gett upp det här med städning innan flytt, och två plåtar fluffiga maränger här.

Om jag riktar blicken mot marängerna och djupandas så är allt fint.

Inga kommentarer: