tisdag, augusti 12, 2014

Greetings from Lund

Jag (och Johanna) är i Lund nu, och håller skrivkurs på stadsbibblan i tre dagar, för unga personer mellan 14-20 år. Det är lite smått fantastiskt, av lite alla möjliga olika anledningar. Till exempel: Kursen är fullbokad, sedan länge. Verkligen inte varje gång det händer när man kommer till en bibbla. (Läs: Har aldrig någonsin hänt förr.) Det stod folk uppskrivna på reservlista. Som förhoppningsfullt kom till bibblan i morse, men fick vända i dörren. Och nu sitter det 20 tjejer och killar i det lilla rummet och skriver på dagarna. På sitt sommarlov.

Lund, alltså!

Ett förtjusande ställe.

Det har jag då alltid sagt.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Så himla fint!

Bokpandan sa...

Åh, jag blev så himla avundsjuk när jag hörde att ni skulle ha den här kursen, för har lyckats vara bortrest på samtliga av era tidigare gemensamma... funderade till och med att åka ner till Lund för att kunna vara med, men mina föräldrar var inte lika taggade på idén haha ;)

Anonym sa...

Var på skrivarläger som ungdom. Älskade det! Mikael Nemi var ledare. "Tro inte att ni kan bli författare" uppmanade han. "Ni är inte nog bra". Tack för peppen! Önskar att jag varit hos dig istället!

Anonym sa...

Underbart med så många skrivsugna unga människor! Jag har en dotter på 11 år som älskar att skriva och skriver helt fantastiska berättelser (partisk mamma jag vet, men hon får fantastisk feedback även på andra håll) Har du tips på skrivarkurser eller annat för den åldersgruppen? Bor i Stockholm/Nacka.