tisdag, oktober 27, 2015

Djupa Ro och responsen

När Djupa Ro släpptes för en månad sen var jag extremt nervös, och extremt exalterad över att den fanns i verkliga världen så att någon annan än jag själv och mina närstående faktiskt skulle kunna läsa den. Nu har jag lugnat mig (pytte)lite. Det brukar vara så. Det är som att det krävs åtminstone några läsarreaktioner innan jag kan coola ner och se lite mer sakligt på bokuslingen, känna mig ganska trygg med att jo, ja, den blev ju ungefär som jag ville, jag gjorde mitt bästa. Alla som läser den kommer inte tycka om den, för alla gillar inte samma saker. Så ska det ju vara. Men andra kommer kanske faktiskt att älska den. Det verkar verkligen som om det faktiskt finns folk som älskar den?!? Det gör mig så jädra glad.

Här är de recensioner jag hittat hittills:

Aftonbladet
Norrbottenskuriren
Old adult reads young adult
Booklovin
Bokhora
Sincerely Johanna
Boklådan
Prologen
Enligt O
Prickiga Paula
Booze'n'books
Dolas bokblogg
Sofies bokblogg
Ge oss boken!
Carolina läser
Bokhyllan blo.gg
Bokbaciller
Bookbirds
Sagan om sagorna
Bokstaden
Collaget
Västmanländskans bokblogg
Gagas bokblogg
My lifestyle by Elvira
Boktycke
Mörbylånga bibliotek
Barnbokslandet
Working on a dream

Och varje gång boken dyker upp i en tweet eller ett instagramfoto eller en kommentar någonstans tar mina inälvor ett litet nervöst/glatt skutt. Att folk läser min bok nu! EXCITE!!!

7 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Och vi pratar om den i vår sproilans podd. Woop! Jag ÄLSKAR den. Fast känner mig fortfarande himla ledsen.

Evelin H. sa...

Jag fick hem den i dag och ser SÅ fram emot att få börja läsa!

Lisa sa...

En sån ära att jag (okej, min bok) fick vara med i PREMIÄRAVSNITTET, Katta Kvack! Skitläskigt/skitroligt att lyssna på. Plus också: Ni är roliga. <3!

Barnbokslandet sa...

Jag har också skrivit några rader om Djupa Ro på min nystartade blogg! Tack för att du skriver så himla bra! :)

Här är inlägget: http://barnbokslandet.blogspot.se/2015/10/som-ett-javla-fotoalbum-i-ens-huvud.html

Västmanländskan sa...

En av de bästa 2015!

Tina sa...

Jag älskade den! Helt fantastisk.

Barnboksbloggen sa...

Sent omsider har jag också läst och recenserat Djupa Ro. Även jag älskade den!
http://www.barnboksbloggen.se/?p=9739