måndag, mars 07, 2016

Veckans vegovideo (och en sajt!)

Voilà, ett pyssel jag ägnat mig åt de senaste veckorna: En sajt! Där kommer vi att lägga upp veckans videoklipp, och fylla på med recept och läsning eftersom. Adressen dit är meravego.se, klicketi klick!

Och violà ännu mer: En första vegovideo! Det kommer att bli några stycken, minst fem. Kanske fler. Jag har kul. Förhoppningsvis blir åtminstone någon som tittar på videoklippet 1. På gott humör, och 2. Sugen på vegetarisk mat, och i så fall är jag: nöjd.

15 kommentarer:

Lisa sa...

DET HÄR ÄR DET BÄSTA JAG HAR SETT!1!

(Ursäkta caps, jag är exalterad. Nu måste jag sprida glädje i sociala medier med denna video.)

Maria sa...

Hallå vad fint! Heja!
Älskar raden "med ett tjugotal böcker bakom mig". Så fett.

Lisa sa...

DET ÄR OKEJ, LISA!!! TACK!!!

Och Maria, tack, JA, visst ÄR det fett? Fnissar exalterat varje gång jag får chans att använda den :)

Carin H sa...

Hurra vad bra! Och speciellt hurra för råden om barn!

Anonym sa...

Vegomat - mums! Nu blir jag aphungrig jue!
Förresten var er fina bok med i Allers för nåt nummer sen, som boktips på matsidorna! =)
Kram från ett snöigt Götet!/C.

Anonym sa...

Vilken underbar film! Tack! Mia H

Lisa sa...

Fantastiskt kul, annorlunda och inspirerande video!!
Tack!!!

*en bukett vackra vårblommor*

Anonym sa...

jag blir alldeles lycklig av så mycket kreativitet

Anonym sa...

Mera!! /Sara.

Johanna sa...

Men HURRA!!

Charlotte sa...

Jag såg att er bok rekommenderades i Allers härom veckan, kände du till det? :)

Thérèse Eriksson sa...

Men hurra! Så himla snygg och peppig och inspirerande hemsida! Bra pysslat!

(Nu har ni inte bett om feedback, men jag har ett tips/önskemål: Youtubeklippet på sidan Veckans vegovideo blir (åtminstone på min dataskärm) ganska pyttigt. Det är lite synd, eftersom ni har en del text i klippet som en gärna vill läsa. Jag tror det går att anpassa storleken på själva filmrutan när en lägger in koden från Youtube. Mitt förslag är att ni drar upp den lite i storlek, och kanske lägger den förklarande texten ("VECKANS VEGOVIDEO #1 - TRÖSTMAT...) över eller under filmen istället. Så riskerar en inte att missa vad ni skriver.)

Lisa sa...

Åh, TACK ALLA!!!

(Och Thérèse, tack speciellt du, har fixat nu! Du har ju så klart rätt, filmen måste ju vara större. Superbra feedback!)

Thérèse Eriksson sa...

Yey, snyggt! Nu syns det finfint :)

Kulturinjektion sa...

Älskar detta!
Kul fakta/anekdot: För några år sedan var jag på en hälsokontroll via jobbet. Jag fick ta diverse prover, blodtryck, kolesterol etc. Alla värden såg bra ut, men det fanns ju ett problem - "kilon är ju kilon" sa doktorn som var en gubbe i sextioårsåldern. "Kilon ÄR ju kilon" you can't argue with that liksom, men det var inte det att jag var fet i sig som förbryllade honom, utan att jag var FET OCH VEGETARIAN! Vegetariner son ju endast äter kanske råris och morot och... Blad? Doktorn gav sig in i en ganska lång och trevande monolog där han spekulerade kring "att det finns ju olika vegetabiliska oljor" och det var riktigt tråkigt att behöva avbryta honom (jag menar, föreställ er en myskväll i soffan med en god bok, ett fullkornskex med en gurkskivor på och en nyöppnad förpackning solrosolja - allt i motljus) och upplysa honom om alla goda vegetariska saker en kan äta för att nå denna vikt (samt tydligen perfekta nivåer av god kolesterol): chips, dipp, SÅS, choklad, OST, pizza, läsk, drinkar, öl etc etc... (Nu blev jag hungrig)

Ser fram emot många goda såsrecept framöver! :)