tisdag, maj 17, 2016

Tretton timmar senare

Hej från en person som vaknade gråtmild i morse, och kunde konstatera att gensvaret kring "Bladen brinner" inte liknar något vi ens hade hoppats på i hemlighet. Det tog 13 timmar innan vi hade nått vårt mål med kickstarterkampanjen, och säkrat att en första säsong av podden blir av. TRETTON TIMMAR! Det är ingenting. Det är helt fantastiskt.

Just nu är det 133 personer som bidragit med varsin summa, för att heja på projektet. 133 gånger har det plingat till i min inbox. 133 gånger har jag blivit helt vansinnigt uppspelt. Och liksom... rörd? Jag är naturligtvis insnöad i överkant, och drar hemskt stora växlar nu, men jag tycker fasen det känns hoppfullt för världen, det här. Att folk ändå är beredda att ta pengar ur sin egen ficka, och satsa på att barnens böcker ska få större utrymme. Fint är vad det är.

Insamlingen av pengar fortsätter en månad till, och det vi får in nu kommer användas till framtida avsnitt av "Bladen brinner". Man kan se det som att första säsongen är finansierad redan. Nu siktar vi på att säkra även säsong två.

Här kan man klicka om man vill bidra.

6 kommentarer:

Seriesoffan sa...

Och jag hann inte ens backa förrän målet var uppnåt! Bra jobbat av er! Och en eloge till era roliga och fiffiga "priser" för att backa på olika nivåer. Jag ser fram mot (vad som förhoppningsvis blir 15) 10 riktigt bra avsnitt :)

Lotta K sa...

GRATTIS! Jag ser fram emot min kasse :)

Louise sa...

Så himla roligt! Har en 9årig bokslukare till son, och jag är övertygad om att det finns massor av härlig läsning därute! Ser såå fram emot att bli tipsad om dessa böcker! GRATTIS!!!!

Anonym sa...

Grattis!!! Wohoooo!!!
Ps: I senaste numret av tidningen Svensk Bokhandel, nr 10-2016, Carina Jönsson i sin ledare om podden. "Carinas lista. Tre litteraturhändelser i maj: Podden Bladen Brinner, som lyfter upp barnboken på agendan."
Hurra för er, ska bli då underbart att få lyssna till era kloka tankar säger jag! Hälsningar Camy

Anonym sa...

Såg att ordet "skriver" försvann men hoppas det blev förståeligt ändå! Det är naturligtvis så att Carina skriver om podden. / Camy

Sara sa...

Nu är jag lite sent på bollen, men nu har jag backat er!😀
Och på tisdag, på svensklärarkonferensen på mitt jobb har jag meddelat att jag har en övrig punkt att ta upp, så då ska jag informera om "Bladen brinner". *nöjd och lite dryg*