torsdag, juni 09, 2016

Stöd Bladen brinner du också!


Det är en vecka kvar på kickstarterkampanjen för barnboksprogrammet "Bladen brinner" nu, och 237 extremt sympatiska människor har gått in och bidragit för att göra podden verklig. Du hinner också!

Det är för en god sak, jag blir skitglad, och det är inte svårt.

Klicka här för att komma till kampanjen!

Och! Om man aldrig har varit inne på kickstarter förut och undrar hur i hela friden man gör för att stödja ett projekt kan man kolla på den här filmsnutten, där jag guidar genom alla stegen, berättar exakt var man klickar och vad man ska fylla i och hur det funkar.



Puss på er!

6 kommentarer:

Stefan sa...

Jag fattar inte riktigt varför man behöver en kickstart för att starta en pod? Är det inte bara upp med en mic i köket och babbla på liksom, eller det ska det byggas en mysig liten studio vid vatten kanske..?

Lisa sa...

De allra flesta poddar försöker väl få in pengar på något sätt, Stefan. Genom sponsorer eller samarbeten eller vad vet jag. Jag tycker vi är rätt tydliga i kampanjen vad pengarna ska gå till i vårt fall: Betala hyra för studio, betala en producent, betala en som klipper ljudet åt oss och betala frilansare som gör inslag åt oss. Men ja, man kan göra pod i sitt kök! Jag tror i och för sig verkligen inte det är så bara det heller, jag är helt övertygad om att det ligger skitmånga timmars jobb bakom varje poddavsnitt du och jag sedan kan lyssna på (helt gratis). Kök eller ej.

En podd kan ju vara rätt mycket annat än"upp med en mic i köket och babbla på". Du får väl lyssna sen och se om du tycker arbetsinsatsen var värd nåt. Men vi räknar med att lägga minst två arbetsdagar i veckan på att göra "Bladen brinner". Själv tycker jag det är fullständigt rimligt att åtminstone inte vilja gå back på projektet.

Sara sa...

Jag skulle gärna stödja podden men tycker det är läskigt med ny sida där.man ska logga in, skriva kortnummer mm. Kan man inte få swisha till dig så kan du sätta in pengarna? Behöver ingen tygkasse eller annat men lyssnar gärna på bra podd.

Lisa sa...

Hej Sara! Jag fattar. Vi håller på att tänka ut ett sätt att stödja podden även efter att kickstarterkampanjen är slut - och då blir det nog mer "betala på faktura/swisha till". Men det måste ju bli rätt också - vi måste bokföra/betala skatt etc - och därför krävs det ju ändå lite halvkrångliga steg. Men det kommer förhoppningsvis ett alternativ som inte innehåller kortnummer etc snart! Håll ut! Och tack snälla gulliga du för att du vill stödja.

Unknown sa...

Behöver ett akut lån för att betala dina skulder? Behöver du ett lån för att starta ett nytt företag? Behöver du ett personligt lån? Vi erbjuder alla typer av lån till ränta på 2%. Kontakta oss idag på e-post: (augustinejunio@gmail.com)

Джозеф sa...

Jag måste läsa: Jag och min familj har varit i fattigdom i ungefär fem år nu och min man har lämnat oss för sex år sedan och han var väldigt rik han var med en annan kvinna som inte ens har ett barn för honom och överger mig med min 4 barn så en dag sa min son att hans vän såg ett inlägg av en kvinna som säger att han kan hjälpa någon att få ett lån då min son använder sin väns telefon för att maila kvinnan då han lurade med henne så kvinnan sa att han kommer att hjälpa oss jag sa att han skojade så han berättade vad vi ska göra då vi gjorde det 4 dagar senare fick jag ett lån och jag och min familj levde väldigt bra då för tre dagar sedan kom min man hemma på knäna han bad, men nu är vi nu tillbaka tillsammans igen så berättar du nu om du behöver ett lån etc maila henne nu på jasminnoorloancompany01@gmail.com,