tisdag, augusti 09, 2016

Tillbaka på jobbet

Det är tisdag (det är väl tisdag?) och jag har börjat jobba, det var någon dag sen, vi kan väl säga söndag. Med migränkänningar sitter jag i soffan, fortfarande i nattlinne klockan 16.53, och mejlar förlag efter förlag och frågar efter böcker jag vill läsa och prata om i Bladen brinner. När det trillar in pdf:er i inkorgen känns det som presenter. Jag har läst fem böcker på lika många timmar. Mina ögon flimrar. Och jag har lämnat en artikel och bokat besök i sjutton skolklasser och översatt en bilderbok, och jag har glömt ha glasögonen på mig, jag är inte van, jag får skylla mig själv, men huvudet gör ont. 

Om jag ska jämföra min stressnivå inför den här hösten med stressnivåer inför andra höstar så är den: hög. 

Det oroar mig lite. 

2 kommentarer:

Katta Kvack / En förbannad podd sa...

Har du läst Som stjärnor... av Jennifer Niven? Vi pratade om det i ett av våra senaste avsnitt - så otäck och bra. Otäckt bra. Älskar banne mig YA!

Jennifer sa...

Nämen, det låter ju inte bra! Du får försöka fortsätta springa, kanske köra lite meditation några dagar i veckan. Ta hand om dig! Kram