onsdag, december 21, 2016

Krakow, baby!





Gjorde just detta härliga: hejade på distans när Johanna bokade resa och boende för två i Krakow i mars. Det satt långt inne att byta Lissabon (som vi varit i twice) mot något annat skrivresmål, men nu känner jag mig SÅ SJUKT PEPPAD PÅ KRAKOW!!! Vi ska vara där i en vecka och skriva 70% av tiden och prata skriv resten av tiden, och det kommer bli: Bra. Speciellt eftersom jag efter att ha sett Skam aldrig vill göra något annat än att skriva serier om unga människor, så nu (eller ja, efter jul) tänker jag göra det. Och med "serie" menar jag nog mest serie i bokform, men hey! Jag är inte den som är den. Det går fint att göra teveserie av den sen också.

Läste i alla fall de 94 sidor jag hittills skrivit om hon som heter Liv idag och känner försiktig optimism. Jag har varit rädd för dokumentet i ett halvår, men i vår, där, i Krakow. Då jädrar.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Å vad kul! Jag är aspeppad på Krakow och försöker få min bästis (som redan varit där) att vilja åka dit med mig snart på weekend. Vi får utbyta tips om vi råkar på några grymma :)

Cecilia sa...

Yay! Heja dig! (Dock att jag för en kort sekund trodde att en färganalytiker tagit över ditt hem ...)

Lisa sa...

Haha, ja, Cecilia, de ÄLSKAR färg i Krakow?!? I Lissabon älskar alla skrivmaskiner (fanns en på display i varje air bnb-hem vi kollade på). I Krakow älskar alla grönt/rosa/lila/rött/blått.

Sara sa...

Vill du ha fina tips på mysiga restauranger etc - hör av dig - Krakow är ju min andra hemstad pga åker dit hela tiden med ungdomar :) Älskar Krakow, och delar gärna med mig av annat än förintelsegrejor - god jul <3

Katta Kvack sa...

VAD ÄR DET DÄR FÖR HOTELL / AIRBNB? Älskar färgerna. Älskar!