torsdag, maj 04, 2017

5 x illustratörer (del 2)

Lookie lookie, här är fem illustratörer till! Jag har frågat några av alla de som anmälde intresse och skickade in bilder till den där illustratörsefterlysningen jag gjorde om jag får visa deras bilder här på bloggen. Det här är del två (de första fem hittar du här)!


Först ut: Saga Bergebo! Här är hennes hemsida. Jag tycker så mycket om alla färger och färgkombinationer här. Tänk i en bilderbok? Så bra det hade kunnat bli. Titta till exempel på bilderna till "polishunden Roy" i hennes portfolio! Och på alla superfina prints som går att köpa i hennes webbshop! På instagram hittar ni Saga under @sagabergebo

Den här har Johanna Arpiainen gjort! Hon bor på Öland (detta är ju alltid ett plus!) och frilansar som illustratör och jobbar "nästan uteslutande digitalt". Här kan ni kolla hennes hemsida! Hon har redan tecknat några böcker, men jobbar också med tidningar. På instagram heter hon @johanna.arpiainen!


Näst på tur: Josefin Herolf. Här hittar ni hennes sajt. Det är ju nåt så djävulskt kul att glo runt i folks portfolios? Här fastnade jag nästan mest för allt som ligger under fliken "bilder", titta!


Och den här har Wilma Harju gjort. Det är något med denna böjda arm som jag liksom verkligen, verkligen gillar? Och så jädra många streck i gräset/marken/jorden! Wilma hittar ni framförallt på instagram som @wilmaharju . Ni klickade nu va? Alltså, jag ÄLSKAR hennes konto. Det är nästan provocerande att hon bara är 20 år, men det kompenseras upp av till exempel de små lerfigurerna för OMG!

Gurkkaktus med geléhallon! GÖLL! Den här har Veronica Ballart Lilja gjort. Henne hittar ni på Instagram som @veraballart_illustration och hon bor i Brooklyn (också alltid ett plus!). Här kan man kika på hennes ena portfolio och se saker hon gjort, och här kan man titta på en annan portfolio. TVÅ PORTFOLIOS? Lyxen.

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh...Veronica Ballart Lilja...det är ju hon som gjort alla UNDERBARA frimärken vi har nu!!! Så mycket detaljer, så färgrikt. Så....fantastiskt! T ex hennes "All things green" eller "Personal candy" bara för att nämna 2 av alla underbara bilder.
Ja...jag ville bara säga vad jag tycker.... rent spontant sådär :-D