onsdag, maj 10, 2017

5 x illustratörer (del 3)

Kolla här då! Det här är tredje inlägget (av fyra) med 5 illustratörer som jag gärna vill visa er efter illustratörsefterlysningen jag gjorde till min bok. (De två första inläggen hittar du här och här.) Jag har frågat några av alla som skickade in om jag får visa, så kolla nu, okej? Okej.

Den här skissen skickade Ida Abrahamsson till mig efter att ha läst det pyttelilla utdraget av min text om Viggo. Jag pep rakt ut när mejlet damp ner, för det finns så mycket i den här bilden jag tycker om. Ida är framförallt keramiker och bor i Göteborg. Här kan ni titta på hennes sajt! Och så finns hon på insta också och där heter hon @idaerika_studio


Och den här är gjord av Lina Sandquist! Hon har illustrerat en del böcker redan, till exempel "Varför finns jag" med text av Karin Salmson. Ni hittar Lina på insta, här: @linasandquist eller på hennes sajt, här.


Johanna Rehn bor i Malmö, och har också gjort flera böcker, till exempel "Moa möter skolan". Hennes sajt hittar ni här, och hennes insta hittar ni på @johanna_rehn! Nyss var Johanna med i TV-programmet "Sverige", och det inslaget kan man se här.


Och den här har Jonas Brunner gjort. Han är brevbärare! Så här skrev han i sitt mejl: "Tyvärr har jag ännu ingen enastående portfolio att visa upp eftersom jag ganska nyligen tagit upp teckning som hobby." Jag ba: BRA UPPTAGEN HOBBY!!! Så sjukt fint. Jonas kan ni följa på instagram här: @howweroll78


Och så den här versionen av Viggo, den har Sara Eriksson gjort. Kanske känner ni till henne under namnet Dunderbullen? Här kan ni se hennes helt sjukt imponerande portfolio, med mönster och grafik och what not. Och här hittar ni hennes insta: @dunderbullenbilder !

Inga kommentarer: