fredag, maj 19, 2017

5 x illustratörer (del 4)

På't igen! Jag frågade ju några av alla som skickade in bilder till illustratörsefterlysningen om jag fick visa upp dem på bloggen. Känns så sjukt snålt att sitta på alla dessa bilder själv! Här är de sista fem. (De första inläggen hittar ni här och här och här.) Sen ska ni faktiskt få smakprov från några av dem som fick provskissa själva Viggo också... men först:


Den här har Ida Holmedal gjort! Hon gör allt möjligt fint - mönster, prints, kalendrar, illustrationer för olika tidningar, och bilderboksprojekt. Den här bilden är från ett bilderboksprojekt som heter ”Resan”. Idas sajt hittar du här, på instagram heter hon @ida_holmedal, och här är hennes webbshop. Fastnade speciellt för den här på sajten, kolla!

Åh, den här! Det är en regnrocksgubbe known from Instagram, åtminstone för mig. Jag har följt Lisa Carlstedts vardag länge, som @krutrutlisa. Så pass härlig internetkompis! Hon har ett eget konto för allt hon målar och tecknar som heter @krutrutkonst. Det är privat, men fråga om du får följa, för det får du! Och det vill du!



Kolla palettbladen! Mm... palettblad. Den här har Josefin Norlin gjort. Hennes sajt hittar du här. Och här finns en webbshop där man OMG! kan köpa den här pelargonen?!? Jag tänker att vi kanske delar ett intresse för växter. Josefin hittar ni på instagram som @josefin_norlin och hon tecknar inte bara krukväxter så klart, det är bara jag som fastnar för dem, kolla det här också!

Den här har Maya Jönsson gjort. Åh, hon gör så mycket fint! Klicka er in på hemsidan och glo. Kolla den här till exempel? På instagram hittar ni Maya som @mayajoensson.


Och det här lilla gullot! Älskar den här frisyren! Den här står Emma Ganslandt bakom. Henne måste ni genast börja följa på Instagram, för hon är väldigt aktiv där, jag tycker det är kul. Klicketi klick: @emmaganslandt_illustrator Eller hur mycket fint? Här finns hon på Illustratörscentrum också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa var helt klart bäst och finast av de du visat!

Koko sa...

Nånting i Maya Jönssons figur (näsan?) påminner om Tove Jansson :-) (Vilket är en komplimang!)