tisdag, maj 23, 2017

Provskissare: Veronica Ljunglöf

Det var den här lilla killen med handen i vädret som fick oss att lägga Veronica Ljunglöf i provskissningshögen när vi gick igenom alla bilderna i illustratörsefterlysningen. Eller hur älskvärd? Och det här är en illustratör jag tycker att ni ska följa, till exempel på Instagram, för det verkar vara hennes främsta hängställe. Där heter hon @litevera !

Åh, herregud, vad jag älskar att se folk skissa och hålla på, och se bilder växa fram.




Det här är Veronicas version av Viggo (och Viggos lillebrorsa och pappa). Alltså, förstår ni vilken lyx det har varit att få se sin karaktär i olika skepnader så här? Det lilla örat!!! Och den finurliga blicken!!!

Detta är typ jag när jag inte kan välja ALLA som illustratör?
Klicketi klick med er, in på litevera.se och glo. Och tack snälla Veronica för att jag fick visa dina bilder, och för att du ville provskissa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fantastiska illustratörer! Måste vara jättesvårt att välja. Tack för att vi fick se!

Ann Margret