tisdag, november 28, 2017

Mer än tjugo år senare


Jag var på min gamla gymnasieskola igår, Katedralskolan i Växjö, och pratade läs/skriv/bok/berättelser i aulan inför alla ettor. Visade den här bilden, som togs i samma aula för tjugoett år sen. TJUGOETT ÅR SEN! Jag står som fyra från vänster i mittenraden.

Det är ändå märkligt hur de där tre åren kunde kännas som en era. Nu känns tre år typ som en kvart, men då - jag minns det som att jag gick på gymnasiet i en evighet? Och det är inte för att det var plågsamt eller tråkigt, jag älskade verkligen gymnasiet.

(Igen: Se bild. Så pass glad.)

Det är väl för att det var viktiga år, kanske.

Korridoren kändes kortare nu.

Hur som helst himla bra för mig att få komma dit, för i boken jag skriver nu går huvudpersonen på samma skola. Fotade skåp och matsal och korridorer och små tillhåll som en besatt, och provsatt bänkar, glodde på folk, gick runt. PLUS: FICK GÅ IN I PERSONALRUMMET, det fick jag aldrig när jag gick där själv.

En av mina bästa vänner på fotot är lärare på skolan nu för tiden.

Praktiskt fixat, ändå?

Varsågod för 10 000 researchfrågor coming up, Linnea.

6 kommentarer:

Annelie sa...

Min gymnasietid var alldeles för ångestfylld för att jag skulle må bra av att återbesöka själva skolan. Eller så skulle det vara bra i terapeutiskt syfte, vad vet jag. :-)

Men jösses vad jag blev ställd av din klassbild! Det där hade kunnat vara min klass! Samma uttryck, samma typ av personer, samma kläder osv. Jag känner igen alltihop, så pass mycket att jag fick titta flera gånger för att vara säker på att det inte var folk jag kände. Men jag gick ju inte i Växjö så... :-) Lustigt!

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Två spam ovanför här Lisa, trist!

Unknown sa...

Kärlekspell som fungerar väldigt snabbt: Kolla på Dr Isikolo hemsida nu: www.drisikolosolutionhome.webnode.com

Min man bröt upp med mig för 5 månader sedan, och tvingade mig att skriva under skilsmässa papper, och jag var helt hjärtbruten. Och jag kunde inte komma tillbaka i någon form emotionellt. Jag tackar gud för den här häpnadsväckande och strålande stavningskastern som kom till min räddning. Wow! Denna stavningskastare har hjälpt mig så mycket. Dr Isikolo garanterade mig en brådskande 24 timmars stavgjutning, som jag accepterade den. Chockerande! den här månaden den 4 december 2017 ringde min man tillbaka med massor av ursäkter efter 48 timmar som han försäkrade mig, och han gjorde allt som var möjligt för att dra tillbaka skilsmässapapirerna som tidigare var igång med kraften i denna mirakelspell. Min ex-man kom tillbaka till mig och han var ångerfull för det hela han har gjort Och nu är mitt liv balanserat och jag är glad igen. Tack så mycket så mycket, Herre för dina kraftfulla stavar. uttryck är inte tillräckliga för att säga tack. Email Dr Isikolo nu för brådskande kärleksspell.
isikolosolutionhome@gmail.com
WhatsApp eller ring honom +2348133261196

Unknown sa...

My ex-husband and I had always managed to stay friendly after our divorce in February. But I always wanted to get back together with him, All it took was a visit a page where i saw comments of Dr Ilekhojie because my dream was to start a new page with my husband, and live happily with him. Dr Ilekhojie asked to perform a reconciliation ritual and I accepted it. After 48 hours, the ritual worked for me and my husband called he was remorseful for all his wrong deeds. My husband is back and we are making preparations on how to go to court and withdraw our divorce papers ASAP. This is nothing short of a miracle. Thank you Dr Ilekhojie for your powerful rituals. Words are not enough to appreciate your good work. Ask him for help. Email gethelp05@gmail.com and Phone/WhatsApp +2348147400259